نمایش پادیاو به تهیهکنندگی دکتر عماد ثروتی و کارگردانی احسان عبدالملکی در تماشاخانه نارون رشت اجرا میشود. این اثر، ادامه تجربههای عبدالملکی در حوزه «نمایش بیانی» است و توجه ویژهای به متن، فضا، پرفورمنس و «سپیدخوانی» دارد.
فضای نمایش برگرفته از معماری ایرانی است: محدود، دنج، با آب و حوضچهای که نماد خلوت و درون است. نمایش با ادبیات فلسفی و وجودی نویسندگانی مثل کامو، بکت، یونسکو و پینتر پیوند دارد و بحرانها و رنج انسانی را در جهانی پر از سرگشتگی و جبر اجتماعی به تصویر میکشد.
صحنه به شکل مربع طراحی شده که هم میتواند پناهگاه باشد و هم زندان؛ دیوارها و اشیا به ذهن بیننده ارجاع دارند و انسان را در جستجوی خود و دیگری نشان میدهند. این نمایش با الهام از فضاهای سیال «داگویل» و مفاهیم فلسفی و معماری، جدال ارزشها، روابط انسانی و سرگشتگی انسان در جهان مدرن را نمایش میدهد.
پیام اصلی نمایش به نظر نگارنده، تکرار زندگی و معناباختگی انسان در جهان پرتناقض است، مشابه مفهوم «آونگ فوکو» در رمان امبرتو اکو.
گالری تصاویر:
نمایش «پادیاو» به تهیهکنندگی دکتر عماد ثروتی و کارگردانی احسان عبدالملکی در تماشاخانه نارون رشت اجرا میشود. این اثر، ادامه تجربههای عبدالملکی در حوزه «نمایش بیانی» است و توجه ویژهای به متن، فضا، پرفورمنس و «سپیدخوانی» دارد.
فضای نمایش برگرفته از معماری ایرانی است: محدود، دنج، با آب و حوضچهای که نماد خلوت و درون است. نمایش با ادبیات فلسفی و وجودی نویسندگانی مثل کامو، بکت، یونسکو و پینتر پیوند دارد و بحرانها و رنج انسانی را در جهانی پر از سرگشتگی و جبر اجتماعی به تصویر میکشد.
صحنه به شکل مربع طراحی شده که هم میتواند پناهگاه باشد و هم زندان؛ دیوارها و اشیا به ذهن بیننده ارجاع دارند و انسان را در جستجوی خود و دیگری نشان میدهند. این نمایش با الهام از فضاهای سیال «داگویل» و مفاهیم فلسفی و معماری، جدال ارزشها، روابط انسانی و سرگشتگی انسان در جهان مدرن را نمایش میدهد.
پیام اصلی نمایش به نظر نگارنده، تکرار زندگی و معناباختگی انسان در جهان پرتناقض است، مشابه مفهوم «آونگ فوکو» در رمان امبرتو اکو.
